Pixie




Har inte bloggat om Pixie på ett tag. Tänkte göra det nu när jag ändå inte har något att göra. Fast jag borde göra SO:n, med det får vänta.

Pixie är snart 6 månader. Hon är 5 månader och 27 dagar. Och även fast hon fortfarande är en valp så har hon lärt sej maaaassor. Hon kan sitta, gå på två ben (eller hoppa, för hundar kan typ inte gå som människor), komma när man ropar på henne och hon är nästan rumsren. Har säkert glömt något, för hon kan otroligt mycket. 
Tyvärr så biter hon fortfarande mycket på allt och alla, men det beror nu på att hennes tänder börjar lossna. Fast hon har inte tappat någon tand ännu. 


Jag försöker att inte skämma bort henne, försöker att få henne att inte tigga. Men det är inte så lätt när man har 2 mindre intelligenta hemma som ger henne mat som hon inte borde få. Därför tigger Pixie som fan.
Fast när jag tänker efter så har jag och pappa köpt en hel del saker åt henne. Rosa halsband, rosa bajspåsar och rosa koppel. Plus en massa leksaker. Och nu ligger en rosa jack-liknande tröja högst på inköpslistan. Inte för att jag tror att hon fryser men hon blir blöt och skitig. 

Eftersom uppfödaren sa att Pixie har ett ganska unikt utseende, så har jag tänkt på att träna dressyr med henne. Får göra det medan hon är valp, det lär bli svårare att lära henne när hon är vuxen. "Det är svårt att lära gamla hundar sitta."
Det skulle vara kul att vara med på utställningar, och kanske vinna något pris.

Kommentarer

Kommentera här!

Du är väl inte anonym? Ditt namn skriver du här:
Kom ihåg mig?

Din epost?: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Skriv vad du har på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0

Test