if it's real, we'll make it through

Kom nyss in från en väldigt lång promenad med Pixie. Eller nyss och nyss. För drygt en timme sen.
Jag tror vi gick typ en halv mil eller något. Fick för mej vid 9 att jag borde gå en lång promenad och när jag har fastnat för något måste jag göra det. Annars kommer jag gå och tänka på det hela tiden.
Men iallafall så gick vi ut från "mitt" område, och såklart så skulle Pixie tillbaka. Jag fick bära henne typ 2 km tror jag. 

Vi gick (eller jag gick, Pixie fick skjuts) runt börstil och sen tillbaka och till coop. Det var inga bilar där eftersom klockan hade passerat nio, så det var ett perfekt tillfälle för Pixie att springa fritt!... trodde jag. 
Efter några minuter kom det några stycken i en röd bil och började sladda. Pixie blev rädd och sprang runt, men jag lyckades fånga henne, koppla på kopplet och lugna henne.

På hemvägen ville hon gå hem, så vi gick hem. Det var inte så kallt som jag hade trott att det skulle vara, fast jag hade på mej ganska mycket. T-shirt, tjock tröja, byxor, jacka, öronmuffar, mössa, stickad halsduk, dubbla vantar och skor. Hehe, jag fryser jämt.

Jag kom och tänka på en grej när jag och Pixie var i den mörka skogen. Förr brukade jag alltid undvika att gå där det inte finns gatulysen, men nu brydde jag mej inte. Min rädlsa för mörker har försvunnit!
Just nu är min största rädla (kanske fobi) att gå upp i vikt.
Usch, fy, blä.

Kommentarer

Kommentera här!

Du är väl inte anonym? Ditt namn skriver du här:
Kom ihåg mig?

Din epost?: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Skriv vad du har på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0

Test