Angående kommentarerna

Ja, jag har anorexia och är under "behandling". Så egentligen får jag inte träna. Men träningen får mig att må bra. Ingen mår bra av att äta och sedan bara sitta och dega. Den finns flera studier som visar att träning aktiverar hjärnan. Jag har tränat 1 gång i veckan sen jag började och jag har inte gått ner något. Jag tränar liksom inte för att gå ner i vikt. Jag vill bygga muskler, vilket är tvärtom. Jag kommer gå upp i vikt och jag är fullt medveten om det. Jag kommer succesivt öka till flera gånger i veckan. Mitt mål är åtminstone 3 gånger/vecka. 

Jag tränar ju inte i flera timmar. 30-60 min inkl. uppvärming och stretchning. Pilates, aerobics, Jillian Michaels, Zumba och promenader är det jag tränar. Hyfsat lugna motioner.

Det kommer inte att gå över styr, jag vill bara leva ett så nyttigt liv som möjligt. 



Peace!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Såklart man mår bra av att träna! Jag ville verkligen inte du skulle ta illa upp av min kommentar.



Jag har själv aldrig haft någon ätstörning och minns inte riktigt hur jag kom in här, kanske genom någon hälsoblogg!



Det jag menade var att en kropp som varit svag måste återhämta sig under en längre tid innan man kan "bygga upp" den. En kropp som blivit underviktig genom svält mår inte bra. Tro mig jag vet, jag är intresserad av hälsa och pluggar detta på gymnasiet (är 17 år).



En frisk och återhämtad kropp mår bättre än bäst av träning oavsett ålder. Så den andra som hade kommenterat "ingen vanlig tonåring tränar" har SÅ fel. Jag själv tränar hårt 5-6 ggr/vecka.

Så jag förstår vad du menar när du säger att du mår bra av att träna, men lyssnar du verkligen på din kropp då? Jag reagerade nämligen på att du inte hade någon "aptit" och gick ut och gick istället. Sedan åt du liite för att sedan träna?



Jag önskar dig all lycka till och jag bryr mig bara. Som sagt, jag har själv inga problem med maten, men en närstående till mig har gått igenom "samma sak" som du.

Hoppas du lyssnar på kroppen och är redo att bli frisk och stark! Låt din kropp återhämta sig, det behöver den! Du har bara en kropp, ta hand om den. Sedan kan du träna. Kram!

2011-08-15 @ 18:45:01

Kommentera här!

Du är väl inte anonym? Ditt namn skriver du här:
Kom ihåg mig?

Din epost?: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Skriv vad du har på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0

Test