Gamla dagboksanteckningar #1

Kära dagbok 17/12-10
Idag har jag ätit ca 30 kcal. Hyfsat nöjd, vill bara att det ska fortsätta såhär tills på måndag. Ska iallfall försöka. Middagen till familjen blev lyckad. Även fast jag gjorde lite för mycket. "Råkade" smaka lite på såsen och det misstaget gör jag INTE igen. Den var så jävla god! 
Anyway, ska gå till vintagebutiken imorgon för att köpa en kavaj och eventuellt byxor. För ett par år sen skulle jag inte sätta min fot i en sådan butik men nu bryr jag mig inte längre. Pengarna går ju till välgörenhet!


Kommer ihåg den dagen så väl. Hade kommit på att man blev mätt av att laga mat, så jag bestämde mig för att göra mat till hela familjen. Och när dom satt och åt, åt jag en pytteliten gurkbit. Fick ångest och tränade resten av dagen. Ville gå ner så mycket som möjligt innan jag skulle till sjukhuset.

Kära dagbok 20/12-10
Nu är det kört. 5 mål om dagen går inte. Jag kommer inte äta imorgon. Inte en chans. Jag väger 48.6. 3 kilo kvar. Helst 4kg men jag börjar på 45.
Jag var på akademiska, ingång 95 idag. Det är barnavdelnigen bl.a. Ville egentligen inte att pappa skulle följa med men han var typ tvungen. Jag följde med en sköterska in i ett mörkt rum. Det första hon sa var typ:
-Nu ska du ta av dig allt förutom trosorna!
NEEEJ!! Tänkte jag. Hon kommer tycka att jag inte har något att göra här. Att jag helt enkelt är för fet. Hon vägde mig först. 48.6kg. Sedan mätte hon mig, 174.2cm.
Jag fick klä på mig igen och gå till pappa. Vi väntade på att Ingemar Svenne skulle dricka upp sitt te så att han kunde undersöka mig.
Han berättade vad min skolsköterska hade skrivit till honom. Sedan ställde han en massa frågor, INFÖR PAPPA! Han gav honom en matsedel med ungefärliga port. HÄST PORTIONER! Det var det de var! Kommer fuska som fan!
Ingemar lyssnade på mitt hjärta 55slag/min och blodtrycket. Sen tryckte han på min mage och konstaterade att jag var mager. (yeah, right?) Efter den mardrömmer skulle en annan sköterska ta blod från mig. Det gjorde ont som fan och min arm är fortfarande bortdomnad.. Och för den smärtan fick jag 5g handkräm.
Ska till ätstörningsenheten på tisdag. Kommer inte riktigt ihåg varför men det får jag se då.
Imorgon är det julavslutning och sedan ska jag träffa Lisa. Dvs ingen frukost eller lunch! :D Middagen får jag försöka spotta ut i servetter eller kasta bort när pappa kollar bort.

Kommentarer

Kommentera här!

Du är väl inte anonym? Ditt namn skriver du här:
Kom ihåg mig?

Din epost?: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Skriv vad du har på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0

Test